بهترین درمان خارش مو چیست؟

خارش موی سر

بهترین درمان خارش مو چیست؟

خارش پوست و موی سر یک بیماری مزمن شایع می باشد که به علت های مختلفی ایجاد می شود و برای هر فردی بسیار آزاردهنده خواهد بود و افرادی که به این مشکل دچار می شوند انواع درمان های دارویی و محلولی را جهت رفع خارش مو به کار می برند اما در مورد این گونه مشکلات در گام نخست با شناخت علت به وجود آمدن مشکل می توان بهترین درمان ممکن را جهت رفع آن به کار برد .

علت خارش مو

خارش پوست سر و مو به علت هایی مانند بیماری اگزما، عفونت های پوستی، بیماری هایی مانند کم خونی، مشکلات تیروئیدی و حساسیت در برابر رنگ ، ژل مو  و انواع حالت دهنده های شیمیایی موها مانند تافت و چسب مو ایجاد می شود و در نتیجه این مشکلات خارش پوست و موی سر افزایش پیدا می نماید و در این زمان با شناخت علت به وجود آمدن خارش می توان به درمان مشکل فرد پرداخت.

خارش مو

درمان خارش مو

بهترین درمان خارش پوست سر و مو درمانی می باشد که وابسته به شناخت علت خارش می باشد و جهت مبارزه با خارش به وجود آمده باید منبع این خارش شناخته شود و با رفع و از بین بردن علت به وجود آمدن این مشکل می توان از حاد شدن خارش موها و در پی آن ریزش آنها جلوگیری نمود بنابراین با تغییر شامپوی سر، عدم استفاده از حالت دهنده های شیمیایی در موها و رنگ کردن موها با رنگ موی با کیفیت در فواصل زمانی زیاد و استفاده از مواد طبیعی چون انواع روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، نارگیل و بادام باعث تسکین پوست سر و کاهش خارش مو خواهد شد.

ماسک های کاهش دهنده خارش مو

استفاده از ماسک سرکه و آب، جوش شیرین، ژل آلوئه ورا و چای بابونه و شستن موها پس از استفاده از این ماسک ها با آب سرد باعث تسکین پوست سر و مو و کاهش التهاب ناشی از خارش می گردد و این ماسک ها به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کننده باعث از بین رفتن باکتری های موجود در پوست سر و کاهش خارش پوست سر و در نتیجه خارش مو خواهند شد، افرادی که خارش شدید موی سر دارند باید جهت جلوگیری از ریزش موی خود و تشدید التهابات پوستی به متخصص پوست و مو مراجعه نمایند و در صورت نیاز از درمان های محلولی و دارویی مناسب در رفع مشکل خود استفاده کنند.

منبع: کلینیک تخصصی تقویت مو و ابرو نگین ایران نوین