تاثیر استرس در ریزش مو

استرس علت ریزش مو

تاثیر استرس در ریزش مو

استرس یکی ازبزرگترین مشکلاتی است که می تواند کیفیت زندگی انسان را تا حد زیادی کاهش دهد به همین دلیل باید برای درمان آن هر اقدامی را انجام داد. استرس می تواند کارکرد تمام دستگاه های بدن را مختل سازد و علاوه بر این تاثیرات بدی را بر روی زیبایی داشته باشد. افرادی که دچار استرس هستند زودتر علائم پیری را تجربه می کنند و پوستشان چروکیده می شود. علاوه بر این استرس می تواند تاثیر قابل توجهی را در ریزش مو داشته باشد که نمیتوان به راحتی از آن گذشت. افرادی که به علت استرس دچار ریزش مو می شوند با مشاهده ی کچلی وطاسی مشکلات روحی فراوانی را تجربه می کنند و در اکثر موارد به افسردگی و بیماری های روحی این چنینی مبتلا می شوند. به همین دلیل باید بتوانید در صورتی که استرس در ریزش مو هایتان نقش داشته است به صورت خیلی سریع آن را درمان کنید.

استرس در ریزش مو
تاثیر استرس در ریزش مو چیست

تاثیر استرس در ریزش مو کاملا به اثبات رسیده است و از این رو تمام دانشمندان و متخصصان زیبایی به این موضوع واقفند و نظری مشترک دارند. استرس باعث می شود تا ارگان های مختلف بدن نتوانند به خوبی کار کنند این موضوع باعث می شود تا مواد مغذی در اختیار قسمت های مختلف بدن مخصوصا فولیکول های مو قرار نگیرد.

علاوه بر تاثیر استرس در ریزش مو، استرس می تواند گردش خود را در سطح پوست و پوست سر کاهش دهد که این خود باعث میشود موها به سرعت دچار ریزش شوند و زیبایی فرد تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به طور کلی استرس با زیبایی دشمن خاصی دارد به همین دلیل افرادی که دچار استرس هستند زیبایی شان تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند و حتی زودتر دچار علائم پیری زودرس می شوند. به همین دلیل درمان استرس چیزی نیست که به راحتی از کنار آن بگذرید.

درمان ریزش مو ناشی از استرس

در صورتی که استرس در ریزش مو نقش داشته باشد نمی توان از روش هایی مانند کاشت مو به نتیجه رسید .در این موارد بهترین کار ممکن این است که به درمان های دارویی و مشاوره برای کاهش استرس فرد پرداخت. این کارها باعث میشوند تا فرد بتوانند بدون کوچکترین مشکل شاهد رشد مجدد موها باشد.
البته این کار ها را باید زمانی انجام داد که مطمئن شد ریزش مو ناشی از استرس بوده است چون در بسیاری از مواقع فرد به  علت مشکلات ژنتیکی، تغییرات هورمونی و سوء تغذیه دچار ریزش مو شده است و استرس تاثیری کمی را بر روی موها گذاشته که در این موارد ابتدا باید به درمان سایر مشکلات پرداخت و بعد به کاهش استرس فکر کرد.