درمان آلوپسی آندروژنیک در زنان

مو در قسمت های مختلف بدن یکی از عواملی است که باعث زیبایی می شود. وجود موها در سر باعث می شود تا زیبایی چهره تا چند برابر افزایش پیدا کند و علاوه بر این وجود مو در قسمت ابرو زیبایی چشم ها را نمایان تر می کند به همین دلیل باید از موها به خوبی مراقبت کرد اما متاسفانه در برخی از مواردی افراد بیماری های مختلفی را تجربه می کنند که باعث می شود موهایشان به یک باره دچار ریزش شود. یکی از این بیماری ها آلوپسی آندروژنیک در زنان است.

که در آن موهای فرد به سرعت ریزش پیدا می کند. با توجه به اهمیتی که خانم ها به زیبایی خود می دهند قطعا این مشکل می تواند اثرات نامطلوب فراوانی را برای آن ها داشته باشد و علاوه بر این مشکلات روحی مختلفی را برایشان به وجود آورد به همین علت در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا به آلوپسی آندروژنیک در زنان و درمان آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

آلوپسی آندروژنیک در زنان

علت آلوپسی آندروژنیک در زنان چیست؟

آلوپسی آندروژنیک در زنان میتواند علل مختلفی را داشته باشد به همین دلیل نمی توان دلیل یکسانی را برای همه ی ان ها عنوان کرد. اما عمدتا این نوع ریزش مو به علت افزایش هورمون های مردانه در بدن زنان رخ می دهد. موهای سر به علت اینکه دارای گیرنده های هورمون های جنسی هستند به صورت مستقیم با این هورمون ها در ارتباط اند به همین دلیل هر گونه تغییرات هورمونی می تواند روی موها تاثیر گذار باشد و فرد را با مشکل ریزش مو و … روبرو کند. باید توجه داشته باشید آلوپسی آندروژنیک در خانم ها و آقایان به صورت کاملا متفاوت به وجود می آید و علائم یکسان ندارد.

درمان آلوپسی آندروژنیک در زنان چگونه است؟

برای درمان آلوپسی آندروژنیک درمان های مختلفی وجود دارد که اکثر آن ها می توانند نتایج قابل قبولی را داشته باشند. بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند تا برای این نوع ریزش مو از داروها و محلول های موضعی مانند ماینوکسیدیل استفاده کنند. علاوه بر این لیزر هم می تواند تاثیر زیادی را در رشد موها داشته باشد به همین دلیل میتوان به راحتی از آن بهره گرفت.

یکی از درمان های قطعی آلوپسی آندروژنیک در زنان کاشت مو است. با استفاده از این روش می توان به موهایی کاملا طبیعی دست پیدا کرد. افرادی که از این روش بهره می گیرند به موهایی دست خواهند یافت که ظاهری کاملا طبیعی دارد و علاوه بر این به خوبی رشد می کند. علاوه بر این می توانید از روش های ترمیم مو استفاده کنید که به صورت موقت نتیجه می دهند اما ظاهری کاملا طبیعی را به وجود می آورند.