درمان ریزش مو از وسط سر چیست

درمان ریزش مو از وسط سر

درمان ریزش مو از وسط سر چیست

همانطور که میدانید هر کدام از ریزش مو ها علائم خاصی دارند به همین دلیل میتوان در برخی از موارد به راحتی علت آن ها را شناسایی کرد و به دنبال آن به انتخاب بهترین روش درمانی پرداخت. در مورد ریزش مو از وسط سر هم دقیقا این موضوع صدق می کند اما بهتر است برای درمان آن به متخصصان پوست و مو مراجعه کرد تا با بررسی های دقیقی که انجام میدهند بهترین روش درمانی انتخاب شود. در ادامه به دلایل و روش های درمان ریزش موی وسط سر خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

ریزش مو از وسط سر

قبل از اینکه به ریزش مو از وسط سر بپردازیم باید این نکته را بدانید که بسیاری از ریزش موها با یکدیگر علائم یکسانی دارند به همین دلیل بهتر است برای اطمینان از نوع ریزش موهایتان حتما به متخصصان با تجربه مراجعه کنید. به طور کلی ریزش موی سر معمولا در اکثر افراد به دلیل مشکلات ژنتیکی به وجود می آید که این مورد در آقایان بیشتر دیده میشود اما خانم ها هم به آن مبتلا میشوند.

ریزش مو از وسط سر ممکن است به دلیل مشکلات تیروئید، بیماریهای کبدی، کم خونی شدید و بیماری دیگر هم به وجود آمده باشد که در این موارد باید حتما به درمان بیماری خاصی که به وجود آمده پرداخت در این صورت ریزش مو به صورت خودکار رفع خواهد شد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که ریزش موی وسط سر ممکن است به علت بیماری های خود ایمنی مانند آلوپسی هم به وجود آمده باشد.

درمان ریزش مو از وسط سر

ریزش مو از وسط سر اگر  از نوع ارثی باشد معمولا با استفاده از داروها درمان نمیشود که در این موارد بهتر است حتما از روش هایی مانند کاشت مو یا ترمیم مو استفاده کرد تا ریزش مو به صورت قطعی درمان شود اما در سایر موارد معمولا میتوان برای رفع دائمی ریزش مو از داروها استفاده نمود و به نتیجه هم رسید.

در مورد داروهای گیاهی هم باید این موضوع را بدانید که به خودی خود معمولا اثرات قابل توجهی نخواهند داشت اما میتوانید در کنار سایر روش های درمانی آنها را امتحان کنید و شاهد افزایش رشد موهای خود باشید.

پیشگیری از ریزش موی وسط سر

ریزش مو از وسط سر معمولا با رعایت رژیم غذایی مناسب و قرار گرفتن در وضعیت روحی مناسب قابل پیشگیری خواهد بود اما باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ریزش موی وسط سر از نوع ارثی یا آندروژنیک قابل پیشگیری نیست به همین دلیل اگر دچار این نوع ریزش مو شده اید نباید خودتان را سرزنش کنید.

منبع: کلینیک تخصصی کاشت مو نگین ایران نوین