جراحی بینی

درمان عفونت بینی بعد از عمل زیبایی

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند باید در جلسات مشاوره خود با جراح از تمام خطرات و عوارض این گونه جراحی ها مانند احتمال بروز عفونت آگاهی پیدا کنند و جراح در مورد عوارض پس از جراحی و نحوه مدیریت این عوارض هنگام بروز آنها توضیحات مناسبی را به بیمار ارائه نماید و علائم و نحوه برخورد بیمار با این عوارض را برای وی تشریح کند تا بیمار پس از جراحی با علم و آگاهی در مورد نحوه مراقبت از بینی خود و جلوگیری از بروز عفونت در آن اقدامات لازم را انجام دهد و از بروز این مشکل جلوگیری نماید.

جراحی زیبایی بینی

علائم بروز عفونت پس از جراحی زیبایی بینی

یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از جراحی زیبایی بینی برای بیمار ایجاد گردد خطر بروز عفونت می باشد که این مشکل با علائمی مانند ترشح، بوی بد، ورم، درد، تب و قرمزی بینی نمودار می شود و ممکن است نشان دهنده کانون عفونی در مخاط بینی، عفونت سینوس ها و عفونت ساختمان داخلی بینی باشد که در این موقع با درمان به موقع و مناسب از آسیب رسیدن به بینی جلوگیری خواهد شد.

درمان عفونت بینی بعد از عمل زیبایی

پس از ایجاد عفونت در بینی پس از جراحی بینی جراح با شناسایی علت عفونت پس از جراحی که ممکن است در هنگام جراحی و پس از آن به دلیل عدم رعایت برخی از نکات توسط بیمار ایجاد شده باشد محل بروز عفونت را مورد بررسی قرار می دهد و از درمان های مختلف مانند شستشوی مکرر داخل بینی با سرم های متفاوت و دوره مصرف آنتی بیوتیک استفاده می نماید تا بیمار دچار مشکلات بیشتری از این لحاظ نگردد.

عوارض بروز عفونت پس از جراحی زیبایی بینی

عفونت های زخم جراحی که حین یا پس از جراحی به دلیل آلودگی باکتریایی ایجاد می شوند در صورت درمان به موقع و مناسب ممکن است باعث مشکلات شدیدی چون نقص در فرآیند ترمیم محل جراحی، عفونت خون، آسیب عضوی و از بین رفتن غضروف بینی بیمار و حتی مرگ وی شوند بنابراین هر فردی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارد باید قبل از انجام جراحی در مورد علائم شایع این مشکل و درمان آن اطلاعات مناسبی از جراح خود کسب نماید.

منبع: کلینیک تخصصی جراحی زیبایی نگین ایران نوین