دلیل و علت ریزش ابرو در کودکان چیست

ریزش ابروی در کودکان

دلیل و علت ریزش ابرو در کودکان چیست

همانطور که میدانید ریزش ابرو مشکلی است که بیشتر در بزرگسالان و به خصوص در افراد میانسال به وجود می آید اما باید این موضوع را هم بدانید که ریزش ابرو در کودکان چندان عجیب و غریب نیست به همین دلیل در صورتی که شاهد به وجود آمدن این مشکل در کودک خود بوده اید بهتر است خونسردی خود را حفظ نمایید. ریزش ابرو ها در کودکان دلایل مختلفی دارد به همین دلیل در ادامه تصمیم گرفته ایم به تمامی آنها بپردازیم تا بتوانید با توجه به آن به درمان و رفع این مشکل بپردازید.

علت ریزش ابرو در کودکان

پوست و موی کودکان بسیار حساس است به همین دلیل مشاهده ی آسیب های مختلفی که به پوست و موی آن ها وارد میشود چندان غیر منتظره نخواهد بود. خوشبختانه در اکثر موارد میتوان مشکلی که به وجود آمده را به راحتی درمان کرد به شرطی که با علل مختلفی ریزش مو  و ابرو در سنین پایین آشنا باشد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از ماه ششم ریزش ابرو معمولا طبیعی است.

ریزش ابرو در کودکان مانند بزرگسالان ممکن است به علت تغییرات هورمونی به وجود آمده باشد، علاوه بر این بیماری های قارچی، شپش و برخی بیماری ها مانند لوپوس هم باعث ریزش مو، ابرو و حتی مژه های کودکان میشود که باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این کمبود ویتامین های مختلف و بیماری های مانند آلوپسی اره آتا هم باعث ریزش ابرو در کودکان میشود و علائم دیگری هم به دنبال خواهد داشت.

ریزش ابرو در کودکان

درمان ریزش ابرو در کودکان

اگر ریزش ابرو در کودکان قبل از سنین ۶ ماهگی همراه با علائم دیگر نبود میتوانید مقداری صبر کنید چون در اکثر موارد ابروها به صورت خود به خود رشد خواهند کرد اما اگر شاهد علائم دیگر مانند قرمزی و تورم بودید بهتر است حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

برای درمان ریزش ابرو در کودکان بهتر است تا جایی که امکان دارد از داروهای گیاهی استفاده نکنید چون این مشکل همیشه به یک دلیل به وجود نمی آید و ممکن است به علت حساسیت هایی که در کودکان به وجود می آید دچار مشکل شوید.

جلوگیری از ریزش ابرو در کودکان

برای جلوگیری از ریزش ابرو در کودکان باید حتما به صورت دوره ای کودک خود را نزد پزشک ببرید تا با بررسی هایی که انجام میدهند جلوی مشکلاتی مانند سوء تغذیه، بیماری های عفونی و تغییرات هورمونی گرفته شود. علاوه بر این باید به وضعیت غذایی و وضعیت بهداشت کودک خود اهمیت زیادی دهید.

منبع: کلینیک تخصصی ترمیم مو و ابرو نگین ایران نوین