دلیل و علت ریزش مو صورت سکه ای چیست

علت ریزش موی صورت سکه ای

دلیل و علت ریزش مو صورت سکه ای چیست

اگر به تازگی دچار ریزش موی سکه ای شده اید و نمیدانید علت آن چیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید چون تصمیم گرفته ایم در این مطلب به دلیل و علت ریزش مو صورت سکه ای بپردازیم. بهتر است بدانید ریزش موی سکه ای مشکلی است که حتی کودکان هم به آن مبتلا میشوند. این نوع ریزش مو به دلایل مختلفی رخ میدهد به همین دلیل همیشه نباید از روش های یکسان برای رفع آن استفاده کرد. در ادامه به روش های درمان این نوع ریزش مو هم خواهیم پرداخت تا بتوانید بهتر شاهد رشد موهای خود باشید.

علت ریزش مو صورت سکه ای

برخی افراد تصور میکنند ریزش موی سکه ای به نوعی از ریزش مو گفته میشود که به دلیل وجود قارچ ها و عوامل بیماری زا در سر به وجود می آید این در حالی است که ریزش موی سکه ای به انواع ریزش موی مدور گفته میشود و دلیل اصلی آن همیشه یکسان نیست به همین دلیل باید علت ریزش مو صورت سکه ای توسط متخصصان پوست و مو مشخص شود تا بتوان آن را درمان کرد و شاهد رشد موهای جدید بود.

علت ریزش مو صورت سکه ای میتوانید نوعی بیماری به نام آلوپسی باشد. افرادی که دچار این بیماری میشوند ممکن است ریزش موی در نواحی مختلف بدن را تجربه کنند. علاوه بر این بیماری های قارچی هم یکی از دلایل اصلی ریزش موی های سکه ای به شمار میروند. بهتر است بدانید استرس و اضطراب شدید هم در برخی مواد ممکن است علت ریزش مو صورت سکه ای باشد.

درمان ریزش موی سکه ای صورت

برای درمان این مشکل باید قبل از هر چیز علت ریزش مو صورت سکه ای مورد بررسی قرار گیرد. همانطور که اشاره کردیم بیماری آلوپسی یکی از رایج ترین دلایل ریزش موی سکه ای می باشد. در صورتی که دچار این بیماری شده اید باید از درمان هایی مانند تزریق کورتون استفاده کنید. این کار برای برخی از افراد نتایج قابل قبولی به دنبال خواهد داشت.

استفاده از ماینوکسیدیل هم در برخی موارد باعث رشد موهای جدید در صورت میشود اما به طور کلی بیماری آلوپسی که اصلی ترین دلیل ریزش موی سکه ای است درمان قطعی ندارد.

رفع ریزش موی سکه ای صورت با طب سنتی

متاسفانه در صورتی که علت ریزش مو صورت سکه ای بیماری آلوپسی باشد نمیتوان از روش های طب سنتی استفاده کرد. البته استفاده از برخی داروهای گیاهی در طب سنتی توصیه شده است اما با استفاده از آن ها نمیتوان به تنهایی به نتیجه رسید به همین دلیل بدون مراجعه به پزشک از آن ها استفاده کرد.