مراحل رشد مژه چیست؟

مراحل رشد مژه چیست

بسیاری از خانم ها به زیبایی مژه های خود بسیار اهمیت میدهند به همین دلیل به دنبال آشنایی با مراحل رشد مژه هستند تا بتوانند با توجه به آن رشد مژه ها را افزایش دهند به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا به این موضوع بپردازیم. متاسفانه برخی از افراد به سلامت مژه ها کاملا بی اهمیت هستند و فقط از لوازم آرایشی برای افزایش زیبایی موقت آن استفاده میکنند که همین باعث میشود مژه هایشان سریعتر از دیگران دچار ریزش شود و از زیبایی خود رضایت کافی نداشته باشند.

مراحل رشد مژه

برای اینکه به افزایش رشد مژه های خود بپردازید بهتر است با مراحل رشد مژه هم آشنایی داشته باشید. به طور کلی مراحل رشد موهای سر و مژه تا حد زیادی با یکدیگر یکسان اند اما تفاوت اصلی آن ها این است که رشد مژه ها بسیار کمتر از موهای سر است به طوری که رشد مژه های جدید حداقل ماه ها طول خواهد کشید البته این به موارد زیادی ارتباط دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مرحله ی اول رشد مژه ها آناژن نامیده میشود. به طوری کلی این مرحله حدود ۲ ماه طول خواهد کشید. در این مرحله مژه ها حدود یک سوم اندازه نهایی رشد خواهند کرد. بعد از آن موها وارد مرحله ی کاتاژن میشوند که در آن رشد موهای قبلی متوقف میشود و در عوض رشد موهای کوچک آغز میشود و ۳ هفته فرد به طول می انجامد. در آخر موها وارد مرحله ی تلوژن میشود و رشد موها به پایان میرسد.

سرعت رشد مژه

مراحل رشد مژه در همه ی افراد در یک زمان خاص طی نخواهد شد به همین دلیل برخی از افراد ممکن است شاهد رشد سریعتر مژه های خود باشند. بهتر است بدانید میزان رشد موها به عوامل زیادی بستگی دارد که از میان آن میتوان به ژنتیک، وضعیت تغذیه و وضعیت روحی و بیماری های مختلف اشاره کرد که هر کدام تاثیر قابل توجهی بر میزان رشد مژه ها خواهند داشت.

برای افزایش رشد مراحل رشد مژه روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به یک مورد خواهیم پرداخت.

افزایش رشد مژه با روش های طبیعی

برای اینکه مراحل رشد مژه با سرعت بیشتری انجام شود میتواند از روش های طبیعی استفاده کنید. استفاده از داروهای گیاهی مفید مانند روغن زیتون، روغن کرچک، آلوئه ورا و روغن نارگیل تاثیر زیادی در رشد مژه ها خواهد داشت به همین دلیل بهتر است هر چند وقت یکبار مژه هایتان را با آن ماساژ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کلینیک

شهرک غرب ، خیابان بلوار دریا ، جنب مجتمع آموزشی علمی امام صادق ، ابتدای خیابان موج ، کوچه عسگری ، پلاک ۲ ، کلینیک تخصصی نگین ایران نوین

ایمیل کلینیک

Info@s-irannovinclinic.com

اطلاعات تماس
آدرس کلینیک

شهرک غرب ، خیابان بلوار دریا ، جنب مجتمع آموزشی علمی امام صادق ، ابتدای خیابان موج ، کوچه عسگری ، پلاک ۲ ، کلینیک تخصصی نگین ایران نوین

ایمیل کلینیک

Info@s-irannovinclinic.com