مهمترین علت ریزش ابرو در کودکان چیست

ریزش ابرو در کودکان

مهمترین علت ریزش ابرو در کودکان چیست

ریزش ابرو در کودکان چندان شایع نیست و درصد کمی از کودکان دچار آن میشوند اما به علت اینکه در برخی از موارد این مشکل به علت بیماری های مختلف در بدن به وجود می آید نباید نسبت به آن بی توجه بود. بهتر است بدانید در بسیاری از مواقع میتوان با درمان های به موقع جلوی تشدید برخی از بیماری ها را گرفت و به افزایش سلامت عمومی کودک پرداخت به همین دلیل در ادامه تصمیم گرفته ایم به علت ریزش ابرو در کودکان بپردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت ریزش ابرو در کودکان

علت ریزش ابرو در کودکان مانند سایر افراد متفاوت است به همین دلیل در صورتی که کودکتان دچار این مشکل شده است باید حتما با مراجعه به پزشک موارد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. بهتر است بدانید این مشکل ممکن است به علت استرس در کودک به وجود آمده باشد. از دست دادن عزیزان یکی از مواردی است که باعث ریزش مو در کودکان میشود.

علت ریزش ابرو در کودکان ممکن است سوء تغذیه شدید و کمبود ویتامین ها نیز باشد. علاوه بر این مشکلات هورمونی هم در ریزش ابرو بی تاثیر نخواهد بود به همین دلیل باید مورد بررسی قرار گیرد. از میان بیماری های دیگری که باعث ریزش ابرو در کودکان میشوند بهتر است به بیماری آلوپسی نیز اشاره کنیم چون این بیماری سن و سال نمی شناسد و حتی در سنین زیر ۵ سال هم مشاهده میشود.

علت ریزش ابرو در کودکان

علائم ریزش ابرو در کودکان

در صورتی که قصد دارید با توجه به علائمی که برای کودک به وجود می آید به علت آن پی ببرید بهتر است این موضوع را بدانید که این کار به راحتی امکان پذیر نیست چون بسیاری از ریزش مو ها علائم یکسانی با یکدیگر دارند به همین دلیل تشخیص دقیق علت ریزش ابرو در کودکان فقط به عهده ی پزشک خواهد بود.

به طور کلی ریزش ابرو در کودکان در صورتی که به علت سوء تغذیه، استرس و بیماری های هورمونی باشد از روی ظاهر پوست قابل تشخیص نیست اما در مواردی که کودک به علت بیماری هایی مانند آلوپسی دچار این مشکل شده باشد پوست دچار تغییر رنگ میشود و علاوه بر این موهای قسمت های دیگر بدن هم ریزش پیدا میکنند.

درمان ریزش ابرو در کودکان

بعد از اینکه علت ریزش ابرو در کودکان مشخص شد میتوان به انتخاب بهترین روش درمانی پرداخت. بهتر است بدانید این مشکل در اکثر موارد با استفاده از داروها و مکمل ها درمان میشوند اما در مورد ریزش مو و ابرویی که بر اثر بیماری آلوپسی به وجود می اید باید این را بدانید که متاسفانه هنوز درمان آن امکان پذیر نیست.

درمان خانگی ریزش ابرو کودکان

یکی از دلایلی  عامل ریزش ابرو در کودکان  کمبود ویتامین و مشکلات تغذیه ای در آن ها می باشد. بسیاری از متخصصین بر این باور هستند که دوران بارداری مادر نیز می تواند در روند یکسری از عوامل رشد کودک موثر باشد. از این رو به مادران در این دوران توصیه می شود که در رژیم غذایی خود از یکسری ویتامین ها حتما استفاده کنند.

یکی از روش ها برای جلوگیری از روند ریزش ابرو در کودک استفاده از روغن های گیاهی می باشد. روغن های گیاهی متفاوتی وجود دارد ازجمله روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن خردل و.. که استفاده از این روغن ها برای ماساژ ابرو کودک بوده و با تحریک محل ریزش سبب افزایش  گردش خون در آن ناحیه می شود و عاملی برای رشد ابرو می باشد.

با مراجعه به متخصصین کودک و با توجه به این که کودک به  سنی رسیده باشد که بتواند از ویتامین های خوراکی استفاده کند ، در مدت زمان کوتاه مصرف آن، روند ریزش را کاهش می دهد.

رابطه سن و ریزش ابرو در کودکان

با بررسی های انجام شده رابطه ای بین سن و ریزش ابرو در کودکان وجود ندارد .در بسیاری از نوزادان  ممکن است تا چند ماه اول ابرو ها رشدی نداشته باشد و یا دچار ریزش آن ها شوند که در این دوران فولیکول های مو بسیار ضعیف می باشد و روند رشد در آن ها بسیار کند صورت می گیرد و این امر طبیعی می باشد.

بعد از گذشت چند ماه از بدو تولد اگر ریزش ابرو شزوع شده و تا مدت ها ادامه داشته باشد و یا مادر رشد ابرو ها را در کودک خود مشاهده نکند معمولا توصیه می شود که یکسری از عوامل در کودکان بررسی شود .  مواردی که باید بررسی شود :

• بیماری های خود ایمنی در کودکان
  • مشکلات غده تیروئید
  • عفونت قارچی
  • بیماری آلوپسی آره آتا
  • سوء تغذیه

اکثر این بیما ری ها معمولا با گرفتن ازمایش خون از کودک مشخص می شود.

تاثیر غده تیروئید  در ریزش ابرو کودک

عملکرد بدن تا حد زیادی به سلامت غده تیروئید بستگی دارد.از این رو با توجه به حیاتی بودن این مسئله ، در دوران بارداری در مادران با غربالگری این مورد  بررسی می شود .  امروزه بسیاری از کودکان به دلایل مختلف از این مورد رنج می برند و  به علت کم کاری تیروئید  ، ریزش ابرو در آن ها بسیار گسترش یافته است.

از این رو اگر با این مورد در کودک خود مواجه شدید حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید .  راه بررسی کم کاری تیروئید از طریق گرفتن آزمایش خون از کودک می باشد . بعد از اطمینان از این که ریزش ابرو را اختلال در عملکرد غده تیروئید تشخیص دادند با تجوبز قرص و دز استفاده از آن این مورد قابل برطرف کردن خواهد بود و جای نگرانی برای مادران نیست .

خصصی ترمیم مو و ابرو نگین ایران نوین