پولیپ بینی

رای دادن به این مطلب

پولیپ بینی

پولیپ بینی عارضه ای است که متاسفانه این روز ها افراد کمی دچار آن نمی شوند. پولیپ بینی می تواند در دراز مدت و یا در موارد خاص در زمان کمی در بیماران شکل بگیرد و این عارضه یکی از متداول ترین بیماری های شایع تنفسی است که اغلب افراد نیز از وجود آن تا مدت زیادی بی اطلاع بوده و ممکن است بیمار به علایم آن با گذشت زمان عادت کرده باشد.
پولیپ بینی دارای علائم مختلفی بوده و ممکن است بدون نیاز به جراحی امکان مداوا و پیشگیری از وخیم شدن آن وجود داشته باشد.

شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره از فرم کناری سایت استفاده نمایید.

پولیپ بینی چیست

پولیپ بینی چیست؟

پولیپ یک توده نرم، غیر سلطانی و بدون درد می باشد که در داخل مجرای تفسی و سینوس ها قرار دارد. پولیپ همانند خوشه های انگور و یا قطرات اشک آویزن شده و در اکثرا مواقع به رنگ سفید(مروارید) می باشد. معمولا پولیپ بخاطر التهاب کهنه از آسم و عفونت های آلرژی یا اختلال های خاص رخ می دهد. بعضی مواقع افراد متوجه داشتن پولیپ در بینی نمی شوند، بخاطر اینکه دیدن پولیپ به راحتی مسیر نمی باشد. اگر پولیپ بزرگ باشد منجر به مسدود شدن مجاری تفسی بینی و از بین رفتن حس بویایی و عفونت می شود. این توده در هر سنی ممکن رخ بدهد اما بیشتر برای اشخصاص میانسال اتفاق می افتد پولیپ از دو راه دارد اول استفاده داروهای تجویز شده توسط پزشک دوم جراحی.

شرایط تشدید کننده پولیپ

• آلرژی به استفاده از آسپیرین
  • سینوزیت قارچی ( حساسیت به قارچ های موجود در هوا )
  • بیماری آسم