ریزش موی همراه با خارش

درمان ریزش مو همراه با خارش

ریش مو را میتوان در برخی از موارد با علائمی که به دنبال دارد تشخیص داد اما پیشنهاد میکنیم برای درمان و بررسی علت ریزش موی خود حتما به پزشک مراجعه کنید چون بررسی علت ریزش مو همیشه هم کار چندان ساده ای نخواهد بود. ریزش مو همراه با خارش مشکلی است که ممکن است بسیاری از افرادی که دچار کچلی و طاسی میشوند شاهد آن باشند به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مطلب به آن بپردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ریزش مو همراه با خارش

به طور کلی ریزش مو همراه با خارش همیشه به یک علت نخواهد بود اما بهتر است بدانید این نوع ریزش مو در اکثر موارد به علت بیماری های عفونی پوست سر به وجود می آید. بیماری های عفونی و قارچی نه تنها باعث رفع ریزش مو و خارش میشوند بلکه افرادی که به آن مبتلا میشوند شوره و قرمزی سر را هم مشاهده خواهند که باید برای درمان آن حتما به پزشک مراجعه نمود.

درمان بیماری های قارچی باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود چون با گذشت زمان قارچ ها به ریشه ی موها آسیب بیشتری وارد میکنند و همین باعث میشود درمان ریزش مو سخت تر شود. البته باید به این موضوع هم بپردازیم که ریزش مو همراه با خارش ممکن است به علت استرس و اضطراب هم به وجود آید چون استرس و اضطراب شدید هم در برخی موارد علاوه بر ریزش مو باعث خارش خواهد شد.

پیشگیری از ریزش مو همراه با خارش

برای پیشگیری از ریزش مو همراه با خارش که عمدتا به علت عوامل بیماری زا در سر به وجود می اید باید به بهداشت سر اهمیت داد. استفاده از یک شامپوی مناسب که با توجه به نوع موها انتخاب شده باشد تاثیر زیادی در جلوگیری از بیماری های عفونی سر دارد اما علاوه بر این باید به جدا کردن لوازم شخصی خود مانند شانه، حوله و کلاه نیز توجه زیادی داشته باشید.

درمان ریزش مو همراه با خارش

برای درمان ریزش مو همراه با خارش در برخی موارد میتوان از داروهای گیاهی مانند سرکه ی سیب و جوش شیرین استفاده کرد اما به طور کلی پیشنهاد میکنیم تا جایی که امکان دارد برای رفع آن به متخصصان با تجربه مراجعه کنید تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسید. برای درمان بیماری های قارچی معمولا از داروهای خوراکی به همراه لوسیون ها و شامپوهای ضد قارچ استفاده میشود.