دلیل و علت ریزش ابرو در نوزادان چیست

درمان ریزش ابرو در نوزادان

دلیل و علت ریزش ابرو در نوزادان چیست

به علت اینکه نوزادان از نظر جسمی به شدت ضعیف هستند باید به سلامتی آن ها توجه داشت و در صورت مشاهده ی مورد غیر طبیعی حتما به پزشک مراجعه نمود. بهتر است بدانید مشکلات پوست و مو در نوزادان چندان ناشناخته نیست به همین دلیل بسیاری از والدین ممکن است شاهد آن باشند. همین باعث شده تا در این مطلب تصمیم بگیریم به ریزش ابرو در نوزادان بپردازیم تا بتوانید با استفاده از آن از بهترین روشی که وجود دارد استفاده کنید پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

علت ریزش ابرو در نوزادان

ریزش ابرو در نوزادان همیشه هم نشان دهنده ی بیماری خاصی نخواهد بود به همین دلیل نباید با مشاهده ی آن بیش از حد نگران شوید اما به علت اینکه نوزادان بسیار حساس اند بهتر است برای بررسی علت آن حتما به پزشک مراجعه کنید. بهتر است بدانید کمبود ویتامین ها و عناصر تغذیه ای یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو و ابرو در کودکان به شمار میرود که خوشبختانه به راحتی درمان میشود.

باید این موضوع را هم بدانید که ریزش ابرو در نوزادان تا یک سنینی طبیعی است. معمولا بسیاری از نوزادان تا ۶ ماهگی دچار ریزش ابرو و موهای سر میشوند که خوشبختانه به صورت طبیعی رفع میشود.در این موارد هم پیشنهاد میکنیم برای بررسی وضعیت نوزادان به پزشک مراجعه کنید چون بیماری های قارچی و عفونی هم باعث مشکلاتی مانند ریزش ابرو در کودکان میشوند و نمیتوان به راحتی تشخیص داد.

ریزش ابرو در نوزادان

پیشگیری از ریزش ابرو در نوزادان

بیماری های قارچی تاثیر قابل توجهی در ریزش ابرو در نوزادان دارند به همین دلیل باید به بهداشت کودکان اهمیت زیادی دهید. به علت اینکه بیماری های قارچی به راحتی انتقال پیدا میکنند نباید اجازه دهید کودکتان در نزدیکی افرادی که دچار این بیماری ها هستند قرار بگیرند.

برای پیشگیری از ریزش ابرو در نوزادان باید به وضعیت سلامت کودک و علائم مختلفی که مشاهده توجه کافی داشته باشید و به صورت دوره ای با مراجعه به پزشک جلوی کمبود ویتامین ها و مشکلات این چنینی را بگیرید.

درمان ریزش ابرو در نوزادان

ریزش ابرو در نوزادان باید حتما تحت نظر پزشک درمان شود به همین دلیل به هیچ وجه استفاده از روش های طب سنتی توصیه نمی شود. حتی استفاده از مکمل های ویژه ی کودکان هم باید تحت نظر پزشک مصرف شود چون در برخی از موارد ممکن است باعث مسمومیت و مشکلات دیگر در نوزادان شود.

منبع: کلینیک تخصصی ترمیم مو و ابرو نگین ایران نوین