ریزش مو لووتیروکسین چیست

ریزش موی لووتیروکسین

ریزش مو لووتیروکسین چیست

بهتر است بدانید افرادی که مستعد ریزش موی ارثی نیستند هم در برخی موارد ممکن است دچار ریزش شوند. ریزش موی انواع مختلفی دارد به همین دلیل افرادی که دچار ریزش موی میشوند باید به بررسی نوع آن بپردازند. آشنایی با همه ی ریزش موها ضروری نیست چون در بسیاری از مواقع نمیتوان به راحتی نوع ریزش مو را تشخیص داد و باید برای اینکار به پزشک مراجعه نمود اما به علت اینکه در برخی موارد امکان پیشگیری از ریزش مو وجود دارد بهتر است با برخی ریزش موها بیشتر آشنا شوید. در ادامه به ریزش مو لووتیروکسین خواهیم پرداخت.

ریزش مو لووتیروکسین

در بسیاری از مواقع امکان پیشگیری از ریزش مو وجود دارد اما به علت اینکه افراد با ریزش موهای مختلف آشنایی ندارند نمیتوانند به جلوگیری از آن بپردازند. ریزش مو لووتیروکسین یکی از ریزش موهایی است که میتوان به راحتی آن را درمان کرد و شاهد رشد موهای جدید بود. این ریزش مو به علت مصرف سرخود داروی لووتیروکیسن به وجود می آید و در برخی موارد باعث کچلی شدید میشود.
لووتیروکسین دارویی است که برای کنترل بیماری تیروئید استفاده میشود. بهتر است بدانید بیماری تیروئید خود یکی از دلایل اصلی ریزش مو به شمار میرود به همین دلیل افرادی که دچار بیماری تیروئید هستند باید به رفع بیماری خود اهمیت زیادی دهند. معمولا نه تنها بیماری تیروئید باعث ریزش مو میشود بلکه استفاده از داروهای درمانی آن هم اگر با دوز مناسب نباشد ریزش مو را به دنبال خواهد داشت.

درمان ریزش مو لووتیروکسین

ریزش مو لووتیروکسین به توصیه های متخصصان به راحتی رفع میشود. در صورتی که شاهد ریزش موی شدید بعد از مصرف لووتیروکسین بودید بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید و از هرگونه تغییر سرخود دارویی که تجویز شده بپرهیزید چون این کار باعث تغییر هورمون های مختلف و تشدید ریزش مو خواهد شد.
خوشبختانه ریزش موی لووتیروکسین دائمی نیست و به راحتی رفع میشود. برای رشد سریع موهای جدید میتوانید از لوسیون های تقویتی مو استفاده کنید تا شاهد تقویت مو و دست یابی به نتایج دلخواه باشید.

پیشگیری از ریزش مو لووتیروکسین

ریزش مو لووتیروکسین برای همه ی افرادی که این دارو را مصرف میکنند رخ نخواهد داد. باید به این نکته توجه داشته باشید که در اکثر موارد ریزش مو بعد از مصرف لووتیروکسین به علت استفاده ی سرخود از آن به وجود می اید به همین دلیل اگر برای استفاده از این دارو به پزشک مراجعه کنید احتمال ریزش مو به حداقل ممکن خواهد رسید.